Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprendizaje entre aulas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/34128
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ruiz Casas, Beatriz; Gil Morán, Elena; Quevedo Peropadre, Raquel; Sualdea, Asunción
Date:
2004
Published in:
Escuela en acción infantil : revista de pedagogía de magisterio. Madrid, 2004, n. 10603, septiembre-octubre ; p. 36-37
Abstract:

Presenta una experiencia de atención a la diversidad llevada a cabo en la Escuela Infantil Los Títeres de Madrid. Se desarrolla cómo se lleva a cabo la intervención con los niños en las aulas de apoyo, en las que se cuenta con el programa PEANA, destinado al desarrollo del niño a través de claves visuales concretas, simples y permanentes. Entre las actividades que se realizan con este programa se encuentran la del panel semanal y la de la agenda del día.

Presenta una experiencia de atención a la diversidad llevada a cabo en la Escuela Infantil Los Títeres de Madrid. Se desarrolla cómo se lleva a cabo la intervención con los niños en las aulas de apoyo, en las que se cuenta con el programa PEANA, destinado al desarrollo del niño a través de claves visuales concretas, simples y permanentes. Entre las actividades que se realizan con este programa se encuentran la del panel semanal y la de la agenda del día.

Leer menos
Materias (TEE):
pedagogía diferencial; actividades escolares
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.