Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Niños y niñas pobres en países pobres

URI:
http://hdl.handle.net/11162/33865
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Penn, Helen
Date:
2004
Published in:
In-fan-cia : educar de 0 a 6 años : revista de la Associació de Mestres Rosa Sensat. Barcelona, 2004, n. 85, mayo-junio ; p. 4-6
Abstract:

La mayor parte de modelos pedagógicos que se aplican en la actualida han sido creados en el mundo occidental, donde los niños se mueven por un entorno benigno. Pero el contexto no es igual en los llamados países en vías de desarrollo, los países pobres. A través del ejemplo de África del Sur, la autora nos hace repensar unos valores que parecen universales desde nuestra sociedad.

La mayor parte de modelos pedagógicos que se aplican en la actualida han sido creados en el mundo occidental, donde los niños se mueven por un entorno benigno. Pero el contexto no es igual en los llamados países en vías de desarrollo, los países pobres. A través del ejemplo de África del Sur, la autora nos hace repensar unos valores que parecen universales desde nuestra sociedad.

Leer menos
Materias (TEE):
país en desarrollo; desigualdad regional; desarrollo del niño; ayuda para el desarrollo; República Sudafricana
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.