Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Cómo enseñar a buscar y tratar la información? : con eficacia y eficiencia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/33713
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Maceira, Belén; Trillo Pan, Alfonso Luis; Reboredo, Nuria; Parga, María Jesús; Villar, Xavier; Gómez Parra, Sergio; Pazos, Pilar; Pampín, José Luis G.
Date:
2004
Published in:
Padres y maestros. 2004, n. 2 ; p. 1-4
Abstract:

El artículo presenta seis pautas a seguir para realizar cualquier trabajo de investigación. Utiliza como modelo una actividad sobre la contaminación. Los seis pasos son: saber qué hay que hacer y de cuánto tiempo se dispone; la tormenta de ideas; concretar el tema; hacerse una idea global a través de lecturas exploratorias -libros y documentos de consulta- y anotar las fuentes de información que se van a consultar; precisar el enfoque; y planear la búsqueda, esbozando un plan provisional y organizando el trabajo.

El artículo presenta seis pautas a seguir para realizar cualquier trabajo de investigación. Utiliza como modelo una actividad sobre la contaminación. Los seis pasos son: saber qué hay que hacer y de cuánto tiempo se dispone; la tormenta de ideas; concretar el tema; hacerse una idea global a través de lecturas exploratorias -libros y documentos de consulta- y anotar las fuentes de información que se van a consultar; precisar el enfoque; y planear la búsqueda, esbozando un plan provisional y organizando el trabajo.

Leer menos
Materias (TEE):
tratamiento de la información; fuentes de información; documentación; contaminación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.