Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Alumnos y alumnas de origen extranjero : distribución y trayectorias diferenciadas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/33102
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pereda, Carlos; Prada Junquera, Miguel Ángel de; Actis, Walter
Autor corporativo:
Colectivo Ioé
Date:
2003
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2003, n. 326, julio ; p. 63-68
Abstract:

La menor tasa de escolarización y el mayor índice de fracaso escolar ponen en peligro la inserción social de los alumnos y alumnas inmigrantes. Un estudio de su trayectoria escolar y su entorno atribuye esta problemática a una serie de factores, como la reunificación familiar o la incorporación tardía a la escuela, que deben corregirse para garantizar una satisfactoria atención a la diversidad.

La menor tasa de escolarización y el mayor índice de fracaso escolar ponen en peligro la inserción social de los alumnos y alumnas inmigrantes. Un estudio de su trayectoria escolar y su entorno atribuye esta problemática a una serie de factores, como la reunificación familiar o la incorporación tardía a la escuela, que deben corregirse para garantizar una satisfactoria atención a la diversidad.

Leer menos
Materias (TEE):
tasa de escolarización; fracaso escolar; inmigrante; integración social; pedagogía diferencial; igualdad de oportunidades; datos estadísticos
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.