Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Recogida de información en el aula e investigación del profesorado

URI:
http://hdl.handle.net/11162/33016
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fuentes Abeledo, Eduardo José
Date:
2003
Published in:
Padres y maestros. 2003, n. 276, mayo ; p. 34-39
Abstract:

En la primera parte del artículo, el autor comenta algunos aspectos de la recogida de datos a través de la observación en las aulas, partiendo de relatar muy brevemente dos casos de profesoras que observan sus aulas para mejorar su enseñanza y mejorar la calidad de vida en las mismas. En la segunda parte, define la observación y ofrece algunas consideraciones en torno a su planificación para el desarrollo de la investigación.

En la primera parte del artículo, el autor comenta algunos aspectos de la recogida de datos a través de la observación en las aulas, partiendo de relatar muy brevemente dos casos de profesoras que observan sus aulas para mejorar su enseñanza y mejorar la calidad de vida en las mismas. En la segunda parte, define la observación y ofrece algunas consideraciones en torno a su planificación para el desarrollo de la investigación.

Leer menos
Materias (TEE):
aula; investigación acción; observación; estudio de casos; calidad de la educación; formación de profesores
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.