Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Cómo se representa el volumen?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/31915
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Moyà Solà, Teresa
Date:
2002
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2002, n. 312, abril ; p. 32-35
Abstract:

El IES Manuel Carrasco y Formiguera de Barcelona, propone un método de trabajo para profundizar en la comprensión de los conceptos que se tratan en la asignatura de Educación Plástica y Visual, como pueden ser la noción y la representación del volumen. Tras analizar los libros de texto y las nociones que tienen los alumnos acerca del tema; presenta los resultados y conclusiones, estas ultimas, acompañadas por sugerencias para mejorar la enseñanza de esta asignatura.

El IES Manuel Carrasco y Formiguera de Barcelona, propone un método de trabajo para profundizar en la comprensión de los conceptos que se tratan en la asignatura de Educación Plástica y Visual, como pueden ser la noción y la representación del volumen. Tras analizar los libros de texto y las nociones que tienen los alumnos acerca del tema; presenta los resultados y conclusiones, estas ultimas, acompañadas por sugerencias para mejorar la enseñanza de esta asignatura.

Leer menos
Materias (TEE):
educación artística; percepción del espacio; percepción visual; educación de la percepción
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.