Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los colegios rurales agrupados -CRAs- como innovador ensayo de escolarización y de igualdad de oportunidades para la España rural : la instalación del problema en Castilla y León

URI:
http://hdl.handle.net/11162/31697
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Jiménez Eguizabal, Alfredo; González San Gregorio, Francisco Javier
Date:
1999
Published in:
Revista de ciencias de la educación. Madrid, 1999, n. 178-179, abril-septiembre ; p. 351-364
Abstract:

Analiza el entorno y las características de población en Castilla y León. A través de datos estadísticos se estudia la relevancia e intencionalidad política y pedagógica de los colegios rurales agrupados como fórmula descentralizada y territorializada de escolarización que permite una ordenación más adecuada del servicio educativo en zonas desfavorecidas por razones geográficas y un impulso a la escuela rural que garantice la igualdad de oportunidades..

Analiza el entorno y las características de población en Castilla y León. A través de datos estadísticos se estudia la relevancia e intencionalidad política y pedagógica de los colegios rurales agrupados como fórmula descentralizada y territorializada de escolarización que permite una ordenación más adecuada del servicio educativo en zonas desfavorecidas por razones geográficas y un impulso a la escuela rural que garantice la igualdad de oportunidades..

Leer menos
Materias (TEE):
escuela rural; zona rural; agrupamiento
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.