Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Bases para una teoría general de la edición didáctica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/29152
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rodríguez Gutiérrez, Borja
Date:
2012
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. 2012, Año XVIII, n. 59, enero-marzo ; p. 82-89
Abstract:

Las lecturas obligatorias han provocado la aparición de las denominadas ediciones didácticas. Se analizan las características de esas ediciones y se dividen en dos clases principales en función del receptor al que se dirigen: la edición en la que todo se dirige a la explicación de la obra y la que utiliza la obra como instrumento didáctico al servicio de otra finalidad.

Las lecturas obligatorias han provocado la aparición de las denominadas ediciones didácticas. Se analizan las características de esas ediciones y se dividen en dos clases principales en función del receptor al que se dirigen: la edición en la que todo se dirige a la explicación de la obra y la que utiliza la obra como instrumento didáctico al servicio de otra finalidad.

Leer menos
Materias (TEE):
lectura; literatura; libros para jóvenes; literatura infantil y juvenil
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.