Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Colaboración de la música con la logopedia escolar

URI:
http://hdl.handle.net/11162/29126
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ruiz Palomo, María Esther
Date:
2011
Published in:
Música y educación : revista internacional de pedagogía musical. Madrid, 2011, v. XXIV, 3, n. 87, octubre ; p. 86-95
Abstract:

Se establece la relación que existe entre la música y la logopedia y cómo aquella puede ayudar a rehabilitar problemas funcionales de habla y voz. Se destaca la importancia que la logopedia ha adquirido en los últimos años dentro del marco escolar, y se estudian las dislalias y disfonías funcionales, haciendo hincapié en las causas de tipo funcional y en las actividades de intervención así como la relación entre lenguaje musical y lenguaje oral.

Se establece la relación que existe entre la música y la logopedia y cómo aquella puede ayudar a rehabilitar problemas funcionales de habla y voz. Se destaca la importancia que la logopedia ha adquirido en los últimos años dentro del marco escolar, y se estudian las dislalias y disfonías funcionales, haciendo hincapié en las causas de tipo funcional y en las actividades de intervención así como la relación entre lenguaje musical y lenguaje oral.

Leer menos
Materias (TEE):
música; logopedia; defecto del habla; intervención
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.