Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aspectos semánticos y pragmáticos en personas con esquizofrenia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/28918
Full text:
http://www.elsevier.es/es-revist ...
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Salavera Bordás, Carlos; Puyuelo Sanclemente, Miguel
Date:
2010
Published in:
Revista de logopedia, foniatría y audiología. 2010, v.30, n. 2, abril-junio ; p. 84-93
Abstract:

Se realiza un análisis del deterioro en el lenguaje de personas con esquizofrenia, principalmente de los aspectos semánticos y pragmáticos que afectan a la comunicación de estas personas. Se pretende aportar una explicación del porqué de las dificultades semánticas y pragmáticas, aún cuando estos individuos mantienen el nivel morfológico y sintáctico.

Se realiza un análisis del deterioro en el lenguaje de personas con esquizofrenia, principalmente de los aspectos semánticos y pragmáticos que afectan a la comunicación de estas personas. Se pretende aportar una explicación del porqué de las dificultades semánticas y pragmáticas, aún cuando estos individuos mantienen el nivel morfológico y sintáctico.

Leer menos
Materias (TEE):
esquizofrenia; lenguaje; comunicación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.