Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La lectura de textos académicos en la universidad

URI:
http://hdl.handle.net/11162/28578
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mateos Sanz, María del Mar; Solé, Isabel
Date:
2009
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. 2009, Año XIV, n. 50, enero-marzo ; p. 12-20
Abstract:

La lectura de textos académicos en la universidad plantea a los estudiantes desafíos que demandan competencias que no son generalizables a partir de sus experiencias de aprendizaje previas. Se reflexiona sobre si se fomentan las competencias que exige la lectura en la universidad y se presentan distintas estrategias para que los alumnos consigan un aprendizaje profundo a partir de los textos académicos con los que trabajan.

La lectura de textos académicos en la universidad plantea a los estudiantes desafíos que demandan competencias que no son generalizables a partir de sus experiencias de aprendizaje previas. Se reflexiona sobre si se fomentan las competencias que exige la lectura en la universidad y se presentan distintas estrategias para que los alumnos consigan un aprendizaje profundo a partir de los textos académicos con los que trabajan.

Leer menos
Materias (TEE):
lectura; comprensión del texto; enseñanza superior
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.