Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La armonía de las proporciones en el patrimonio histórico-artístico

URI:
http://hdl.handle.net/11162/24773
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fuente Martínez, Constantino de la
Date:
2011
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2011, n. 56, enero-marzo ; p. 38-56
Abstract:

Se profundiza en algunos de los fundamentos matemáticos que rigen las proporciones en la arquitectura clásica que habitualmente denominamos patrimonio histórico-artístico, ejemplificándolos en algunos elementos concretos. También se acerca a varios patrones estéticos contemporáneos, localizados en edificios de reciente construcción, analizando los conocimientos matemáticos que subyacen en ellos y que los originan.

Se profundiza en algunos de los fundamentos matemáticos que rigen las proporciones en la arquitectura clásica que habitualmente denominamos patrimonio histórico-artístico, ejemplificándolos en algunos elementos concretos. También se acerca a varios patrones estéticos contemporáneos, localizados en edificios de reciente construcción, analizando los conocimientos matemáticos que subyacen en ellos y que los originan.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; ciudad; mapa; patrimonio cultural
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.