Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Materiales necesarios en un aula multisensorial

URI:
http://hdl.handle.net/11162/240
Full text:
http://pakenredes.cepalcala.org/ ...
View/Open
00120123000097.pdf (2.093Mb)
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bellón Crespo, Miguel Ángel; Florindo González, Susana; Fraile Sánchez, María del Carmen; Herrera Ortega, María Dolores; Jiménez León, Inmaculada
Date:
2010
Published in:
P@k-en-redes. Sevilla, 2010, v. 1, n. 8, noviembre ; 18 p.
Abstract:

La necesidad de crear un aula multisensorial surgió para satisfacer las necesidades que presentan los alumnos-as escolarizados en el Aula Específica de Educación Especial (AEE) en un Centro de Educación Infantil y Primaria. Debido al reducido presupuesto con el que cuenta el centro se han elaborado de forma casera materiales para trabajar la estimulación sensorial de estos niños-as. En el trabajo desarrollado en estas aulas se acrecenta la confianza entre el alumno y el docente, lo que lleva a conocer mejor los intereses del alumno.

La necesidad de crear un aula multisensorial surgió para satisfacer las necesidades que presentan los alumnos-as escolarizados en el Aula Específica de Educación Especial (AEE) en un Centro de Educación Infantil y Primaria. Debido al reducido presupuesto con el que cuenta el centro se han elaborado de forma casera materiales para trabajar la estimulación sensorial de estos niños-as. En el trabajo desarrollado en estas aulas se acrecenta la confianza entre el alumno y el docente, lo que lleva a conocer mejor los intereses del alumno.

Leer menos
Materias (TEE):
educación especial; percepción auditiva; percepción gustativa; percepción olfativa; percepción táctil; percepción visual
Otras Materias:
CEIP Antonio González de Mairena del Alcor (Sevilla)

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Els sentits, un aprenentatge en grup cooperatiu 

    Escandell Moreno, Dolores; García Pérez, José Antonio; Torres Marí, Josefa [et al.]. 2003
  • Los sentidos, esos desconocidos 

    Varona Castán, Yolanda; Villanueva Tomás, María Jesús; Polo Sánchez, Amparo. 2002
  • El mundo de los sentidos : aula multisensorial para alumnos con necesidades educativas específicas 

    Alonso Castrejón, María José; Bonardell Rollán, María Teresa; Cañadillas Vallecillo, Carolina [et al.]. 2006
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.