Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Solo fogar se debe acabar : aprender dialogando en educación física

URI:
https://hdl.handle.net/11162/235949
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Serrano Alcaide, José Ángel; Rivas Valenzuela, Johan Matias; Rivera García, Enrique
Date:
2022
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2022, n. 76, abril-junio ; p. 21-28
Abstract:

Se presenta la tertulia dialógica como una propuesta pensada para para las comunidades de aprendizaje que se basa en la combinación de clases motrices y dialógicas. Se desarrolla un ejemplo que vincula los hábitos de vida saludables y actividad física. La clase eje (tertulia) que da nombre a la propuesta utiliza el proceso comunicativo, el debate y la argumentación para orientar al alumnado hacia el aprendizaje.

Se presenta la tertulia dialógica como una propuesta pensada para para las comunidades de aprendizaje que se basa en la combinación de clases motrices y dialógicas. Se desarrolla un ejemplo que vincula los hábitos de vida saludables y actividad física. La clase eje (tertulia) que da nombre a la propuesta utiliza el proceso comunicativo, el debate y la argumentación para orientar al alumnado hacia el aprendizaje.

Leer menos
Materias (TEE):
diálogo; educación física; educación sanitaria; salud; argumentación; competencia comunicativa
Otras Materias:
comunidad de aprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.