Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Tendiendo oportunidades a la ruralidad : Puentes Educativos

URI:
https://hdl.handle.net/11162/235803
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Paredes Plaza, Francisco; Plaza, Gonzalo
Date:
2022
Published in:
Cuadernos de Pedagogía. 2022, n. 528, febrero ; p. 66-73
Abstract:

"Puentes Educativos" es un programa de desarrollo profesional docente, que busca desarrollar el aprendizaje profundo en estudiantes de sectores rurales. El programa se desarrolla mediante el fortalecimiento de prácticas pedagógicas colaborativas, metodologías que promueven las habilidades del siglo XXI y la participación comunitaria, entendiendo la escuela como eje de transformación educativa y social en los territorios.

"Puentes Educativos" es un programa de desarrollo profesional docente, que busca desarrollar el aprendizaje profundo en estudiantes de sectores rurales. El programa se desarrolla mediante el fortalecimiento de prácticas pedagógicas colaborativas, metodologías que promueven las habilidades del siglo XXI y la participación comunitaria, entendiendo la escuela como eje de transformación educativa y social en los territorios.

Leer menos
Materias (TEE):
escuela rural; aprendizaje en grupo; habilidad; innovación pedagógica; desarrollo profesional; formación de profesores; retroalimentación; América Latina
Otras Materias:
s. XXI
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.