Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Intervención musical en el alumnado con necesidades educativas especiales : delimitaciones conceptuales desde la pedagogía musical y la musicoterapia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/23096
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sabbatella Riccardi, Patricia
Date:
2004
Published in:
Tavira : revista de ciencias de la educación. Cádiz, 2004, n. 20 ; p. 123-140
Abstract:

Presenta una revisión crítica de los aspectos históricos, conceptuales y metodológicos que fundamentan la intervención musical en el alumnado con necesidades educativas especiales desde la perspectiva pedagógica y terapéutica a partir de las publicaciones más significativas de las disciplinas principales que se ocupan del tema, la educación musical especial y la musicoterapia.

Presenta una revisión crítica de los aspectos históricos, conceptuales y metodológicos que fundamentan la intervención musical en el alumnado con necesidades educativas especiales desde la perspectiva pedagógica y terapéutica a partir de las publicaciones más significativas de las disciplinas principales que se ocupan del tema, la educación musical especial y la musicoterapia.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; musicoterapia; necesidad de educación; educación especial; intervención; música; ciencias de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.