Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Dificultades asociadas con la resolución por parte de estudiantes de segundo curso de bachillerato de un problema relacionado con la Ley de Gauss

URI:
http://hdl.handle.net/11162/22666
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Reigosa Castro, Carlos Emilio
Date:
2007
Published in:
Alambique : didáctica de las ciencias experimentales. 2007, n. 52, enero-marzo ; p. 90-96
Abstract:

Se muestra una experiencia de investigación-acción en la que se indaga acerca de las dificultades experimentadas por alumnos de segundo curso de bachillerato al enfrentarse a un problema habitual basado en el teorema de Gauss. Los resultados indican que tal problema supone para los alumnos un verdadero reto, y, además, se pone de manifiesto la importancia de la intervención del profesor.

Se muestra una experiencia de investigación-acción en la que se indaga acerca de las dificultades experimentadas por alumnos de segundo curso de bachillerato al enfrentarse a un problema habitual basado en el teorema de Gauss. Los resultados indican que tal problema supone para los alumnos un verdadero reto, y, además, se pone de manifiesto la importancia de la intervención del profesor.

Leer menos
Materias (TEE):
educación científica; investigación educativa; secundaria segundo ciclo
Otras Materias:
bachillerato
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.