Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Propuestas y recursos para la escolarización del alumnado inmigrante

URI:
http://hdl.handle.net/11162/22264
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hernández, Pilar; Ortega, Ima; Sesma, Amaia
Date:
2006
Published in:
Aula de infantil. Barcelona, 2006, n. 30, marzo-abril ; p. 27-31
Abstract:

Las ideas que se citan en este artículo han sido seleccionadas y traducidas de un documento más amplio, elaborado en eusquera, a modo de conclusiones de unas jornadas de educación infantil llevadas a cabo por las autoras. Aunque todas ellas están recogidas de forma sintética, pueden ser de interés para el profesorado de segundo ciclo que tiene que enfrentarse al reto que supone la escolarización del alumnado inmigrante.

Las ideas que se citan en este artículo han sido seleccionadas y traducidas de un documento más amplio, elaborado en eusquera, a modo de conclusiones de unas jornadas de educación infantil llevadas a cabo por las autoras. Aunque todas ellas están recogidas de forma sintética, pueden ser de interés para el profesorado de segundo ciclo que tiene que enfrentarse al reto que supone la escolarización del alumnado inmigrante.

Leer menos
Materias (TEE):
inmigración; integración escolar; escolarización
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.