Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Promoción de la lectura y resultados escolares : una perspectiva alemana

URI:
http://hdl.handle.net/11162/22251
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Buchmann, Ulrike
Date:
2005
Published in:
Boletín de la Institución Libre de Enseñanza. Madrid, 2005, IIª Época, n. 59-60, diciembre ; p. 171-180
Abstract:

Se habla del problema de la analfabetización cultural que están sufriendo en Alemania, como en otros tantos países. Se está produciendo una discriminación de los niños que casi no leen en la sociedad del conocimiento. Este problema no sólo preocupa a los investigadores, sino también, a padres y profesores. Una solución es introducir currículos de lectura en todas las asignaturas y que estos sean parte integral del programa de cada escuela.

Se habla del problema de la analfabetización cultural que están sufriendo en Alemania, como en otros tantos países. Se está produciendo una discriminación de los niños que casi no leen en la sociedad del conocimiento. Este problema no sólo preocupa a los investigadores, sino también, a padres y profesores. Una solución es introducir currículos de lectura en todas las asignaturas y que estos sean parte integral del programa de cada escuela.

Leer menos
Materias (TEE):
lectura; afición a la lectura; alfabetización; programa de estudios; Alemania; sociología
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.