Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Varios recursos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/22091
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Blair, Alison
Date:
2005
Published in:
Aula de infantil. Barcelona, 2005, n. 27, septiembre-octubre ; p. 25-26
Abstract:

En la etapa de educación infantil los niños deben acostumbrarse a escuchar inglés en contextos donde el significado sea claro. Existen muchos recursos en el aula, en el patio y en casa que se pueden emplear: los cuentos, con lenguaje muy visual y repetitivo, las canciones acompañadas de acción, los juegos que requieren que los niños escuchen y muestren su comprensión con una respuesta física, las marionetas, las fiestas, etc.

En la etapa de educación infantil los niños deben acostumbrarse a escuchar inglés en contextos donde el significado sea claro. Existen muchos recursos en el aula, en el patio y en casa que se pueden emplear: los cuentos, con lenguaje muy visual y repetitivo, las canciones acompañadas de acción, los juegos que requieren que los niños escuchen y muestren su comprensión con una respuesta física, las marionetas, las fiestas, etc.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje de lenguas; primera lengua extranjera; desarrollo del lenguaje; canción infantil; lengua inglesa; cuento
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.