Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los medios de comunicación como divulgadores de la matemática

URI:
http://hdl.handle.net/11162/21654
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Muñoz Santonja, José; Roldán Castro, Ismael
Date:
2004
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2003, n. 34, julio-septiembre ; p. 56-67
Abstract:

Los autores de este artículo llevan años dedicándose a investigar las posibilidades de los medios de comunicación en la divulgación de las matemáticas. En esta ocasión analizan principalmente la televisión, el cine y la prensa. Se trata de un recorrido por las aportaciones más significativas en cada uno de esos medios al tiempo que se plantean reflexiones críticas acerca de las matemáticas y su presencia en los ámbitos periodísticos.

Los autores de este artículo llevan años dedicándose a investigar las posibilidades de los medios de comunicación en la divulgación de las matemáticas. En esta ocasión analizan principalmente la televisión, el cine y la prensa. Se trata de un recorrido por las aportaciones más significativas en cada uno de esos medios al tiempo que se plantean reflexiones críticas acerca de las matemáticas y su presencia en los ámbitos periodísticos.

Leer menos
Materias (TEE):
educación científica; matemáticas; medios de enseñanza; contenido de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.