Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Algunas bases para el funcionamiento del taller de nuevas crianzas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/21584
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Arnaiz Sancho, Vicenç
Date:
2004
Published in:
Aula de infantil. 2004, n. 20, julio-agosto ; p. 8-9
Abstract:

Las escuelas infantiles nacieron como una forma de afirmar y atender las necesidades educativas de los más pequeños. Ahora asistimos al nacimiento de otros contextos que podemos definir como talleres de crianza y de nuevas culturas familiares. Conscientes de que el marco familiar no cuenta ahora con la autosuficiencia que se le otorgaba en cuanto a competencias de educación ni como espacio de traspaso cultural, la escuela infantíl debe adaptarse a este hecho.

Las escuelas infantiles nacieron como una forma de afirmar y atender las necesidades educativas de los más pequeños. Ahora asistimos al nacimiento de otros contextos que podemos definir como talleres de crianza y de nuevas culturas familiares. Conscientes de que el marco familiar no cuenta ahora con la autosuficiencia que se le otorgaba en cuanto a competencias de educación ni como espacio de traspaso cultural, la escuela infantíl debe adaptarse a este hecho.

Leer menos
Materias (TEE):
taller de formación; educación de la primera infancia; familia; interacción
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.