Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprender, participar y socializar en confinamiento : experiencias en entornos virtuales con alumnado con enfermedad

URI:
https://hdl.handle.net/11162/215348
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
García Pérez, José Blas
Date:
2021
Published in:
Aula de innovación educativa. 2021, n. 304, marzo ; p. 34-38
Abstract:

Se describe cómo la atención educativa hospitalaria y la atención domiciliaria son recursos compensadores para la educación en momentos de crisis sanitaria individual. La experiencia de trabajo colaborativo y de socialización entre iguales a distancia con herramientas digitales con ese colectivo que sufre «habituales confinamientos» puede ayudar a otros profesionales a aplicar experiencias de aprendizajes memorables en esta época de pandemia.

Se describe cómo la atención educativa hospitalaria y la atención domiciliaria son recursos compensadores para la educación en momentos de crisis sanitaria individual. La experiencia de trabajo colaborativo y de socialización entre iguales a distancia con herramientas digitales con ese colectivo que sufre «habituales confinamientos» puede ayudar a otros profesionales a aplicar experiencias de aprendizajes memorables en esta época de pandemia.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; epidemia; nuevas tecnologías; escuela en hospitales; hospitalizado; socialización; enseñanza a distancia
Otras Materias:
COVID-19
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.