Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Saberes medioambientales en la escuela

URI:
https://hdl.handle.net/11162/208781
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Marcén Albero, Carmelo
Date:
2020
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2020, n. 508, abril ; p. 75-80
Abstract:

Identificar qué saberes debe aprender el alumnado para entender el complejo medioambiente del que forma parte es fundamental. Se reflexiona sobre medioambiente y la educación a través de un análisis del medioambiente, pasado y actual; las necesidades de formación del profesorado; la identificación de los saberes nuevos en este contexto; la revisión de los desarrollos curriculares y la correcta identificación de la educación ambiental.

Identificar qué saberes debe aprender el alumnado para entender el complejo medioambiente del que forma parte es fundamental. Se reflexiona sobre medioambiente y la educación a través de un análisis del medioambiente, pasado y actual; las necesidades de formación del profesorado; la identificación de los saberes nuevos en este contexto; la revisión de los desarrollos curriculares y la correcta identificación de la educación ambiental.

Leer menos
Materias (TEE):
educación ambiental; desarrollo de programas de estudios; formación de profesores
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.