Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Prevención del acoso y la violencia escolar a través de la metodología "Persona Doll"

URI:
https://hdl.handle.net/11162/204763
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Jurado González, María del Mar; Ruiz Expósito, María Dolores
Date:
2020
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2020, n. 506, febrero ; p. 30-37
Abstract:

Se pone en práctica un método con el que ayudar a los niños y niñas más pequeños a adaptarse de forma positiva a la diversidad étnica, racial, física o psicológica. El trabajo quiere introducir la enseñanza de la diversidad en el aula, de manera práctica, partiendo del individuo y de su capacidad innata para sentir empatía por los demás.

Se pone en práctica un método con el que ayudar a los niños y niñas más pequeños a adaptarse de forma positiva a la diversidad étnica, racial, física o psicológica. El trabajo quiere introducir la enseñanza de la diversidad en el aula, de manera práctica, partiendo del individuo y de su capacidad innata para sentir empatía por los demás.

Leer menos
Materias (TEE):
innovación pedagógica; metodología; medios de enseñanza; empatía; educación inter-cultural
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.