Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Acción de la escuela en favor del medio ambiente: un modelo crítico de educación medio ambiental

URI:
https://hdl.handle.net/11162/202304
Full text:
https://ojs.ehu.eus/index.php/ps ...
View/Open
362-445-1-PB.pdf (62.75Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Urkidi Elorrieta, Pello; Correa Gorospe, José Miguel
Date:
1996
Published in:
Revista de psicodidáctica. Bilbao, 1996, n. 2 ; p. 45-63
Abstract:

El proyecto Acción de la Escuela en Favor del Medio Ambiente está coordinado por el Centro de Investigación Educativa e Innovación de la OCDE.Se exponen las ideas fundamentales del proyecto, ilustradas con ejemplos y casos de estudios de la aplicación de esta experiencia en el País Vasco. Finalmente se relacionan las dificultades más importantes del proyecto con la educación medioambiental, el contexto de aprendizaje y el desarrollo profesional.

El proyecto Acción de la Escuela en Favor del Medio Ambiente está coordinado por el Centro de Investigación Educativa e Innovación de la OCDE.Se exponen las ideas fundamentales del proyecto, ilustradas con ejemplos y casos de estudios de la aplicación de esta experiencia en el País Vasco. Finalmente se relacionan las dificultades más importantes del proyecto con la educación medioambiental, el contexto de aprendizaje y el desarrollo profesional.

Leer menos
Materias (TEE):
medio ambiente; educación ambiental; desarrollo profesional; aprendizaje social; País Vasco
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.