Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El coaching educativo desde el trabajo cooperativo y la flipped classroom

URI:
https://hdl.handle.net/11162/200230
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Herrero Rico, Sofía; Segarra Adell, Nuria
Date:
2017
Published in:
Aula de innovación educativa. Barcelona, 2017, n. 262, junio ; p. 26-30
Abstract:

Se presenta la experiencia de dos profesoras que aplican el "autocoaching" a su labor educativa para introducir dos nuevas metodologías de aula, el aprendizaje cooperativo y la "flipped classroom", teniendo como eje transversal el enfoque reconstructivo-empoderador (REM) de la educación para la paz. Se entiende que el coaching educativo requiere de la ética, de ahí su vinculación con la paz.

Se presenta la experiencia de dos profesoras que aplican el "autocoaching" a su labor educativa para introducir dos nuevas metodologías de aula, el aprendizaje cooperativo y la "flipped classroom", teniendo como eje transversal el enfoque reconstructivo-empoderador (REM) de la educación para la paz. Se entiende que el coaching educativo requiere de la ética, de ahí su vinculación con la paz.

Leer menos
Materias (TEE):
innovación pedagógica; estrategia de aprendizaje; metodología; diálogo; educación para la paz; experiencia pedagógica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.