Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Huellas de placer : el placer y la educación

URI:
https://hdl.handle.net/11162/199178
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Collado Sáenz, Valle
Date:
2018
Published in:
Aula de innovación educativa. Barcelona, 2018, n. 278, diciembre ; p. 22-26
Abstract:

Se describe cómo experimentar por placer y, por tanto, descubrir y aprender con este motor debería ser lo que empujara a niños y niñas y adultos en el proceso educativo. Se presentan experiencias en las que el adulto es el responsable de velar por la motivación y la alegría de los niños y niñas en su propio proceso de aprendizaje, no solo dentro del aula, sino en contacto directo con el mundo que les rodea.

Se describe cómo experimentar por placer y, por tanto, descubrir y aprender con este motor debería ser lo que empujara a niños y niñas y adultos en el proceso educativo. Se presentan experiencias en las que el adulto es el responsable de velar por la motivación y la alegría de los niños y niñas en su propio proceso de aprendizaje, no solo dentro del aula, sino en contacto directo con el mundo que les rodea.

Leer menos
Materias (TEE):
proceso de aprendizaje; ciencias de la educación; didáctica; motivación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.