Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Effects of cooperative learning on perceived competence, motivation, social goals, effort and boredom in prospective Primary Education teachers

URI:
https://hdl.handle.net/11162/199126
Full text:
https://www.tandfonline.com/doi/ ...
View/Open
Effects.pdf (563.9Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Río, Javier; Cecchini Estrada, José Antonio; Méndez Giménez, Antonio
Date:
2014
Published in:
Infancia y aprendizaje. Madrid, 2014, v. 37, n. 1, febrero ; p. 72-89
Abstract:

Se analiza la repercusión de un programa de intervención basado en el aprendizaje cooperativo sobre diferentes variables motivacionales en futuros docentes. Participan 264 estudiantes del grado de Maestro en Educación Primaria. Antes de la intervención se plantea un modelo teórico explicativo de las relaciones entre las diferentes variables. Durante 12 semanas, al grupo experimental se le aplica el programa mencionado, mientras que el grupo control experimenta un planteamiento tradicional de enseñanza. Se diseña un cuestionario ad hoc utilizando subescalas validadas (PMCSQ-2, BPNS, PLOC, SGS-PE, PES) para la recogida de datos.

Se analiza la repercusión de un programa de intervención basado en el aprendizaje cooperativo sobre diferentes variables motivacionales en futuros docentes. Participan 264 estudiantes del grado de Maestro en Educación Primaria. Antes de la intervención se plantea un modelo teórico explicativo de las relaciones entre las diferentes variables. Durante 12 semanas, al grupo experimental se le aplica el programa mencionado, mientras que el grupo control experimenta un planteamiento tradicional de enseñanza. Se diseña un cuestionario ad hoc utilizando subescalas validadas (PMCSQ-2, BPNS, PLOC, SGS-PE, PES) para la recogida de datos.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; formación de profesores; cooperación; responsabilidad; aprendizaje en grupo; estudiante para profesor
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.