Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una década del flamenco como Patrimonio de la Humanidad

URI:
https://hdl.handle.net/11162/198922
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Muñoz Muñoz, Juan Rafael; González Martín, Javier
Date:
2020
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. Barcelona, 2020, n. 83, abril-junio ; p.
Abstract:

Se describe cómo una década después de haber sido reconocido como Patrimonio Cultural Inmaterial de la Humanidad por la UNESCO, el flamenco experimentó un considerable empuje como realidad cultural. Desde el punto de vista educativo, adquirió un destacado papel en el ámbito de las enseñanzas de régimen especial de música y danza, mientras que en la enseñanza obligatoria todavía necesita apoyo por parte de la administración educativa.

Se describe cómo una década después de haber sido reconocido como Patrimonio Cultural Inmaterial de la Humanidad por la UNESCO, el flamenco experimentó un considerable empuje como realidad cultural. Desde el punto de vista educativo, adquirió un destacado papel en el ámbito de las enseñanzas de régimen especial de música y danza, mientras que en la enseñanza obligatoria todavía necesita apoyo por parte de la administración educativa.

Leer menos
Materias (TEE):
patrimonio cultural; música popular; danza popular; expresión corporal
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.