Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Activamos el «modo ser» en los entornos educativos con la práctica del mindfulness

URI:
https://hdl.handle.net/11162/198842
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martínez Garrote, Maria Josep
Date:
2019
Published in:
Aula de innovación educativa. Barcelona, 2019, n. 282, mayo ; p. 39-43
Abstract:

Se describe cómo las aulas están inmersas en un ir deprisa y corriendo constante. También se encuentran con niños y niñas herederos del trasiego que reina a su alrededor: les cuesta mucho saber parar. Se puede enseñarles a vivenciar y experimentar la relajación y el autocontrol incorporando la práctica del "mindfulness".

Se describe cómo las aulas están inmersas en un ir deprisa y corriendo constante. También se encuentran con niños y niñas herederos del trasiego que reina a su alrededor: les cuesta mucho saber parar. Se puede enseñarles a vivenciar y experimentar la relajación y el autocontrol incorporando la práctica del "mindfulness".

Leer menos
Materias (TEE):
conciencia de sí mismo; relajación; percepción de sí mismo; desarrollo de la personalidad; autocontrol
Otras Materias:
inteligencia emocional
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.