Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una mirada atenta a la educación visual y plástica

URI:
https://hdl.handle.net/11162/198816
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Burset Burillo, Silvia
Date:
2019
Published in:
Aula de innovación educativa. Barcelona, 2019, n. 283, junio ; p. 14-18
Abstract:

Se describe la educación visual y plástica cómo un espacio lleno de posibilidades no solo para hacer, sino también para pensar. En este sentido, las propuestas didácticas desde el área han de estar motivadas por una finalidad que vaya más allá de la realización formal de objetos o artefactos vistosos y decorativos, porque realmente el aprendizaje recae en el proceso de creación a través de las conexiones entre la mano, la mirada y el pensamiento de manera reflexiva.

Se describe la educación visual y plástica cómo un espacio lleno de posibilidades no solo para hacer, sino también para pensar. En este sentido, las propuestas didácticas desde el área han de estar motivadas por una finalidad que vaya más allá de la realización formal de objetos o artefactos vistosos y decorativos, porque realmente el aprendizaje recae en el proceso de creación a través de las conexiones entre la mano, la mirada y el pensamiento de manera reflexiva.

Leer menos
Materias (TEE):
educación artística; aprendizaje visual; creación artística; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.