Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Evidencias para el estudio de las fases del ciclo del agua

URI:
https://hdl.handle.net/11162/198645
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Aragüés Díaz, Ana María
Date:
2019
Published in:
Aula de innovación educativa. Barcelona, 2019, n. 286, septiembre ; p. 44-48
Abstract:

Se describe la experiencia llevada a cabo con un grupo de niñas y niños de 1.º de educación primaria donde se realizó un trabajo de indagación acerca de los procesos de evaporación y condensación dentro de un contexto del ciclo del agua. Para ello, fueron planteadas dos actividades con las que, a través de una pregunta guía, se instaba al alumnado a observar las evidencias aportadas sobre el movimiento del agua dentro de un dispositivo.

Se describe la experiencia llevada a cabo con un grupo de niñas y niños de 1.º de educación primaria donde se realizó un trabajo de indagación acerca de los procesos de evaporación y condensación dentro de un contexto del ciclo del agua. Para ello, fueron planteadas dos actividades con las que, a través de una pregunta guía, se instaba al alumnado a observar las evidencias aportadas sobre el movimiento del agua dentro de un dispositivo.

Leer menos
Materias (TEE):
educación científica; ciencias de la naturaleza; enseñanza primaria; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.