Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Ejercicios de creatividad en el aula de música

URI:
http://hdl.handle.net/11162/197463
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rusiñol Pautas, Carme; Demidoff de Joltkevitch, Natalia
Date:
1997
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. Barcelona, 1997, n. 8, julio-septiembre ; p. 79-86
Abstract:

Se presenta un resumen de un material didáctico estríctamente creativo estructurado como crédito variable de segundo ciclo de reforma. Se exponen sucintamente las tres unidades del crédito dedicadas a la invención, creación y ejecución de pequeños diálogos rítmicos, melódicos y armónicos. Una pequeña muestra de los ejercicios prácticos ilustra las técnicas procedimentales que se han experimentado en el aula.

Se presenta un resumen de un material didáctico estríctamente creativo estructurado como crédito variable de segundo ciclo de reforma. Se exponen sucintamente las tres unidades del crédito dedicadas a la invención, creación y ejecución de pequeños diálogos rítmicos, melódicos y armónicos. Una pequeña muestra de los ejercicios prácticos ilustra las técnicas procedimentales que se han experimentado en el aula.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; música; medios de enseñanza; creatividad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.