Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Del sonido al símbolo y a la teoría

URI:
http://hdl.handle.net/11162/197307
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Giráldez Hayes, Andrea
Date:
1998
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. Barcelona, 1998, n. 11, abril-junio ; p. 7-14
Abstract:

Se presenta una una reflexión sobre el "lugar" que tradicionalmente se ha dado al lenguaje musical, confundido con la teoría y la notación, como punto de partida de los diferentes procesos de enseñanza y aprendizaje. A partir de una posible analogía entre la adquisición del lenguaje verbal y el musical, se analiza la idea de que el sonido (y el hacer) debería preceder al símbolo y a la teoría.

Se presenta una una reflexión sobre el "lugar" que tradicionalmente se ha dado al lenguaje musical, confundido con la teoría y la notación, como punto de partida de los diferentes procesos de enseñanza y aprendizaje. A partir de una posible analogía entre la adquisición del lenguaje verbal y el musical, se analiza la idea de que el sonido (y el hacer) debería preceder al símbolo y a la teoría.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; medios de enseñanza; sonido; lenguaje; música
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.