Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La Historia de la Ciencia en la Secundaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/196766
Full text:
https://www3.gobiernodecanarias. ...
View/Open
historia.pdf (545.7Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hernández González, Miguel
Date:
2000
Published in:
Oroval : revista del CEP Valle de La Orotava. Los Realejos (Santa Cruz de Tenerife) , 2000, n. 3 ; p. 19-25
Abstract:

Una de las actividades de la Fundación Canaria Orotava es la de incorporar la Historia de la Ciencia en la Enseñanza Secundaria. Enmarcado en una actividad del proyecto europeo Penélope, se plantean diferentes enfoques sobre cómo desarrollar temas interdisciplinares de Historia de la Ciencia. Se pasa revista al estado actual de la enseñanza de la Historia de la Ciencia en España, Inglaterra y Francia.

Una de las actividades de la Fundación Canaria Orotava es la de incorporar la Historia de la Ciencia en la Enseñanza Secundaria. Enmarcado en una actividad del proyecto europeo Penélope, se plantean diferentes enfoques sobre cómo desarrollar temas interdisciplinares de Historia de la Ciencia. Se pasa revista al estado actual de la enseñanza de la Historia de la Ciencia en España, Inglaterra y Francia.

Leer menos
Materias (TEE):
Fondo Social Europeo; proyecto; historia de la ciencia y de las humanidades; España; Francia; Inglaterra
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.