Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La crítica de arte : una herramienta para la innovación en historia del arte

URI:
http://hdl.handle.net/11162/196152
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Juberías Gracia, Guillermo
Date:
2020
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona, 2020, n. 98, enero-marzo ; p. 67-72
Abstract:

Se describe cómo la asignatura de historia del arte de 2.º de bachillerato requiere de estrategias de innovación docente que permitan motivar al alumnado. Se presenta una experiencia que pretende pone a los alumnos y alumnas en la piel de un crítico de arte, teniendo que utilizar los contenidos analizados en el aula para elaborar una crítica sobre una exposición haciendo uso de herramientas como las hemerotecas digitales, Google Drive o las visitas virtuales.

Se describe cómo la asignatura de historia del arte de 2.º de bachillerato requiere de estrategias de innovación docente que permitan motivar al alumnado. Se presenta una experiencia que pretende pone a los alumnos y alumnas en la piel de un crítico de arte, teniendo que utilizar los contenidos analizados en el aula para elaborar una crítica sobre una exposición haciendo uso de herramientas como las hemerotecas digitales, Google Drive o las visitas virtuales.

Leer menos
Materias (TEE):
historia del arte; medios de enseñanza; innovación pedagógica
Otras Materias:
bachillerato
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.