Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El mapeo : un puente didáctico y geográfico para la educación ciudadana

URI:
http://hdl.handle.net/11162/196113
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Romero Castro, Olga Lucía; Soler Osuna, Diana Maritza; Rodriguez Pizzinato, Liliana Angelica
Date:
2020
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona, 2020, n. 98, enero-marzo ; p. 20-26
Abstract:

Se describe cómo las estrategias didácticas sobre cartografía social, participativa y cognitiva se aplican en diversos contextos colombianos y motivan el desarrollo de habilidades espaciales, actitudinales y valorativas en el estudiantado. Además, los alumnos y alumnas expresan sus saberes, cuyo mapeo busca ampliar conocimientos y relaciones del territorio conocido para fortalecer su educación ciudadana.

Se describe cómo las estrategias didácticas sobre cartografía social, participativa y cognitiva se aplican en diversos contextos colombianos y motivan el desarrollo de habilidades espaciales, actitudinales y valorativas en el estudiantado. Además, los alumnos y alumnas expresan sus saberes, cuyo mapeo busca ampliar conocimientos y relaciones del territorio conocido para fortalecer su educación ciudadana.

Leer menos
Materias (TEE):
ciencias sociales; cartografía; educación cívica; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.