Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

De la cartografía tradicional a la cartografía digital : hacia un aprendizaje activo de la geografía

URI:
http://hdl.handle.net/11162/196112
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Miguel González, Rafael de; Buzo Sánchez, Isaac
Date:
2020
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona, 2020, n. 98, enero-marzo ; p. 27-33
Abstract:

Se describe cómo la entrada en el siglo XXI ha supuesto la introducción de la informatización y de Internet en las escuelas, esto es, el tránsito tecnológico hacia lo digital, repercutiendo en la manera de utilizar la cartografía. Dos décadas después, se hace impensable una clase de geografía en secundaria que no utilice alguno de los recursos didácticos y cartográficos en que se basa la educación geográfica digital.

Se describe cómo la entrada en el siglo XXI ha supuesto la introducción de la informatización y de Internet en las escuelas, esto es, el tránsito tecnológico hacia lo digital, repercutiendo en la manera de utilizar la cartografía. Dos décadas después, se hace impensable una clase de geografía en secundaria que no utilice alguno de los recursos didácticos y cartográficos en que se basa la educación geográfica digital.

Leer menos
Materias (TEE):
ciencias sociales; cartografía; geografía; nuevas tecnologías
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.