Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

iMúsica : educación musical con el iPad y el iPhone

URI:
http://hdl.handle.net/11162/193950
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Miralpeix, Antoni
Date:
2012
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. Barcelona, 2012, n. 56, octubre-diciembre ; p. 27-35
Abstract:

Se describe como los dispositivos de tecnología móvil de última generación como el iPad y el iPhone posibilitan el acceso a la información y a la comunicación en cualquier lugar y momento de una manera fácil y atractiva, y han revolucionado la manera como se puedes escuchar, crear, escribir, aprender y enseñar la música. Se informa acerca de un estudio prospectivo donde se analiza qué aplicaciones y recursos didácticos aportan dichos dispositivos al profesorado de música.

Se describe como los dispositivos de tecnología móvil de última generación como el iPad y el iPhone posibilitan el acceso a la información y a la comunicación en cualquier lugar y momento de una manera fácil y atractiva, y han revolucionado la manera como se puedes escuchar, crear, escribir, aprender y enseñar la música. Se informa acerca de un estudio prospectivo donde se analiza qué aplicaciones y recursos didácticos aportan dichos dispositivos al profesorado de música.

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; educación musical; medios de enseñanza; aplicación informática
Otras Materias:
dispositivo móvil
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.