Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El canon como eje conductor para la elaboración de un programa de radio

URI:
http://hdl.handle.net/11162/193620
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Monfort Monfort, Pau; Daudén Causanilles, Mireia; Marín Suelves, Diana; Comes Taberner, Maria Amparo; Cambronero Lacasa, Laura
Date:
2016
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2016, n. 67, abril-junio ; p. 48-52
Abstract:

Se presenta una experiencia didáctica que toma el canon como eje conductor para la elaboración de un programa de radio. Se proponen una serie de actividades alrededor de los diferentes bloques de contenidos de currículo (Decreto 122/2007) para la materia de música de 4.º ESO. Se ha elegido la metodología de trabajo por grupos con el objetivo de fomentar habilidades sociales y de respeto a la diversidad.

Se presenta una experiencia didáctica que toma el canon como eje conductor para la elaboración de un programa de radio. Se proponen una serie de actividades alrededor de los diferentes bloques de contenidos de currículo (Decreto 122/2007) para la materia de música de 4.º ESO. Se ha elegido la metodología de trabajo por grupos con el objetivo de fomentar habilidades sociales y de respeto a la diversidad.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; radio; enseñanza secundaria; trabajo en equipo; conducta social; medios de enseñanza
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.