Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Nuevos espacios para la improvisación y el arte sonoro

URI:
http://hdl.handle.net/11162/192744
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
López-Peláez Casellas, María Paz; Vico Prieto, Antonio Félix
Date:
2018
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. Barcelona, 2018, n. 74, enero-marzo ; p. 39-44
Abstract:

Se describen el arte sonoro y la improvisación libre como dos disciplinas que muy lentamente empiezan a tener arraigo en España. Se plantea, de forma breve, un análisis de los factores que potencialmente determinan la experiencia en la escucha de la música contemporánea. Para ello, se propone un trabajo de investigación docente que profundiza en los procesos creativos de la música experimental realizados en la sala El Arsenal de Córdoba.

Se describen el arte sonoro y la improvisación libre como dos disciplinas que muy lentamente empiezan a tener arraigo en España. Se plantea, de forma breve, un análisis de los factores que potencialmente determinan la experiencia en la escucha de la música contemporánea. Para ello, se propone un trabajo de investigación docente que profundiza en los procesos creativos de la música experimental realizados en la sala El Arsenal de Córdoba.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; enseñanza; arte; improvisación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.