Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Vive el loop y deja el (j)aula : la repetición como herramienta de autonomía

URI:
http://hdl.handle.net/11162/192178
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ases Alborch, Cristina
Date:
2019
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. Barcelona, 2019, n. 79, abril-junio ; p. 37-40
Abstract:

Se presenta la loopstation como una herramienta que permite grabar frases y sonidos a los que se les pueden ir sumando capas una encima de otra. Esta característica favorece las propuestas que se acercan a la creación musical desde una visión más arquitectónica y espacial. Para loopear solo es necesario haber escuchado música y recurrir al propio bagaje musical para impulsar la creatividad.

Se presenta la loopstation como una herramienta que permite grabar frases y sonidos a los que se les pueden ir sumando capas una encima de otra. Esta característica favorece las propuestas que se acercan a la creación musical desde una visión más arquitectónica y espacial. Para loopear solo es necesario haber escuchado música y recurrir al propio bagaje musical para impulsar la creatividad.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; creatividad; nuevas tecnologías; medios de enseñanza; sonido; música
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.