Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Construyendo Barbie a tamaño real : un proyecto de matemáticas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/191545
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Soler Ferrer, Carla; Gorgorió Solà, Núria
Date:
2019
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. Barcelona, 2019, n. 86 ; p. 51-57
Abstract:

Esta experiencia muestra el trabajo matemático en el desarrollo de un proyecto interdisciplinar en quinto de primaria, en el que tres alumnas se proponen construir una muñeca Barbie a tamaño real. En el proceso, se inician en la proporcionalidad, consolidan contenidos de espacio, forma y medida, y desarrollan competencias de los ámbitos de resolución de problemas, conexiones, razonamiento, comunicación y representación.

Esta experiencia muestra el trabajo matemático en el desarrollo de un proyecto interdisciplinar en quinto de primaria, en el que tres alumnas se proponen construir una muñeca Barbie a tamaño real. En el proceso, se inician en la proporcionalidad, consolidan contenidos de espacio, forma y medida, y desarrollan competencias de los ámbitos de resolución de problemas, conexiones, razonamiento, comunicación y representación.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; método de proyectos; interdisciplinariedad; educación artística; desarrollo cognitivo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.