Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Gamificando el aula con tecnologías : la Guerra Fría

URI:
http://hdl.handle.net/11162/191330
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Aso Morán, Borja
Date:
2019
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona, 2019, n. 95, abril-junio ; p. 37-41
Abstract:

Se presenta una experiencia didáctica llevada a cabo en la asignatura de historia del mundo contemporáneo; concretamente, los contenidos curriculares trabajados se corresponden con la Guerra Fría. Como características de la propuesta hay que destacar su diseño desde un enfoque constructivista y gamificado; los alumnos, a través del aprendizaje por descubrimiento, deben resolver una serie de enigmas con ayuda de las TIC.

Se presenta una experiencia didáctica llevada a cabo en la asignatura de historia del mundo contemporáneo; concretamente, los contenidos curriculares trabajados se corresponden con la Guerra Fría. Como características de la propuesta hay que destacar su diseño desde un enfoque constructivista y gamificado; los alumnos, a través del aprendizaje por descubrimiento, deben resolver una serie de enigmas con ayuda de las TIC.

Leer menos
Materias (TEE):
juego educativo; aprendizaje en grupo; historia contemporánea; medios de enseñanza; innovación pedagógica; aprendizaje por descubrimiento; guerra; nuevas tecnologías
Otras Materias:
bachillerato
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.