Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La atención ejecutiva

URI:
http://hdl.handle.net/11162/190079
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Portellano Pérez, José Antonio
Date:
2019
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2019, n. 498, mayo ; p. 110-114
Abstract:

La inteligencia humana necesita disponer de adecuados sistemas de regulación y control que permitan llevar a cabo las operaciones mentales de un modo eficiente. Aquí ganan importancia la atención y las funciones ejecutivas ya que facilitan la aplicación de diversos sistemas cognitivos; sin alguna de ellas, seria difícil conseguir una conducta adaptativa adecuada y realizar con éxito cualquier aprendizaje.

La inteligencia humana necesita disponer de adecuados sistemas de regulación y control que permitan llevar a cabo las operaciones mentales de un modo eficiente. Aquí ganan importancia la atención y las funciones ejecutivas ya que facilitan la aplicación de diversos sistemas cognitivos; sin alguna de ellas, seria difícil conseguir una conducta adaptativa adecuada y realizar con éxito cualquier aprendizaje.

Leer menos
Materias (TEE):
atención; inteligencia; toma de decisión
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.