Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Orientaciones de logro, burnout académico y satisfacción intrínseca hacia la escuela en estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/189588
Full text:
http://www.aufop.com/aufop/revis ...
View/Open
Usán.pdf (305.2Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Usán Supervía, Pablo; Salavera Bordás, Carlos
Date:
2018
Published in:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. Zaragoza, 2018, v. 21 (3), n. 61, septiembre ; p. 19-33
Abstract:

Se analiza la relación entre las orientaciones de logro, el burnout académico y la satisfacción intrínseca hacia la escuela en una muestra de 1756 alumnos pertenecientes a 12 centros de Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Se desprende la importancia de la promoción de comportamientos adaptativos orientados al esfuerzo, autoeficacia y diversión que mejoren el bienestar y vida académica de los estudiantes en sus centros educativos.

Se analiza la relación entre las orientaciones de logro, el burnout académico y la satisfacción intrínseca hacia la escuela en una muestra de 1756 alumnos pertenecientes a 12 centros de Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Se desprende la importancia de la promoción de comportamientos adaptativos orientados al esfuerzo, autoeficacia y diversión que mejoren el bienestar y vida académica de los estudiantes en sus centros educativos.

Leer menos
Materias (TEE):
adolescencia; motivación para los estudios; satisfacción; rendimiento
Otras Materias:
Síndrome de Burnout
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.