Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Comprensión del máximo común divisor : propuesta didáctica con Scratch

URI:
http://hdl.handle.net/11162/188878
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Baeza Alba, Miguel Ángel; Arnal Palacián, Mónica; Claros Mellado, Francisco Javier; Sánchez Compaña, María Teresa
Date:
2018
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. Barcelona, 2018, n. 80 ; p. 43-47
Abstract:

Se propone una secuencia didáctica para el estudio y comprensión del máximo común divisor en 4.º de ESO utilizando Scratch. Esta tiene como finalidad la programación del algoritmo que calcula el máximo común divisor de dos números naturales a partir de los divisores de cada uno de ellos.

Se propone una secuencia didáctica para el estudio y comprensión del máximo común divisor en 4.º de ESO utilizando Scratch. Esta tiene como finalidad la programación del algoritmo que calcula el máximo común divisor de dos números naturales a partir de los divisores de cada uno de ellos.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; algoritmo; medios de enseñanza; nuevas tecnologías; uso didáctico del ordenador; programación
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.