Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La argumentación en el aula de matemáticas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/188480
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Solar Bezmalinovic, Horacio Cristian; Goizueta Sánchez, Manuel; Howard, Sebastián; Rojas, Francisco
Date:
2017
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. Barcelona, 2017, n. 78 ; p. 49-55
Abstract:

Desde cuatro perspectivas, se discute sobre la importancia de promover la argumentación en el aula de matemáticas : la construcción de las matemáticas, su vínculo con el tipo de intercambios entre profesor y estudiante, sus implicaciones y las prácticas discursivas del profesor. Por ello, se concluye sosteniendo que la argumentación contribuye a una actividad matemática en el aula situada, crítica y reflexiva en la que todos participan.

Desde cuatro perspectivas, se discute sobre la importancia de promover la argumentación en el aula de matemáticas : la construcción de las matemáticas, su vínculo con el tipo de intercambios entre profesor y estudiante, sus implicaciones y las prácticas discursivas del profesor. Por ello, se concluye sosteniendo que la argumentación contribuye a una actividad matemática en el aula situada, crítica y reflexiva en la que todos participan.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; argumentación; discusión; razonamiento
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.