Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una metodología para enseñar lengua en contextos multilingües

URI:
http://hdl.handle.net/11162/188363
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Llompart Esbert, Júlia
Date:
2019
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. Barcelona, 2019, Año XXV, n. 85, julio-septiembre ; p. 68-73
Abstract:

La llegada de alumnos inmigrantes a España ha supuesto, entre otros, el nuevo reto de conseguir, partiendo de las competencias lingüísticas plurilingües diversas del alumnado, que este adquiera las competencias necesarias en las lenguas curriculares. Se presenta un proyecto colaborativo en el que el alumnado de 4º de ESO investigó sus prácticas plurilingües y presentó los resultados de la investigación a jóvenes universitarios

La llegada de alumnos inmigrantes a España ha supuesto, entre otros, el nuevo reto de conseguir, partiendo de las competencias lingüísticas plurilingües diversas del alumnado, que este adquiera las competencias necesarias en las lenguas curriculares. Se presenta un proyecto colaborativo en el que el alumnado de 4º de ESO investigó sus prácticas plurilingües y presentó los resultados de la investigación a jóvenes universitarios

Leer menos
Materias (TEE):
multilingüismo; trabajo en equipo; investigación educativa
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.